Неділя, 05.07.2020, 15:26 | Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Позашкільні навчальні заклади
Національна Гаряча Лінія
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 21
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Події в Україні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Інклюзивна освіта

 

 

Інклюзивна освіта

 

 

 

 

 

 

 

  • Визнання того, що всі діти можуть і мають навчатися разом.
  • Адаптація закладів освіти до потреб своїх учнів, а не навпаки.
  • Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.
  • Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою. 
  • Залучення батьків до навчального процесу дітей, як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей.
  • Гарантування солідарності, співучасті, взаємоповаги, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

 

Нормативно-законодавча база 

1. Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами

в закладах в 2019/2020 н.н. 

2. Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" від 15 серпня 2011 року

№ 872 

3. Наказ Міністерства освіти і науки України "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти" від 23.04.2018 №414 

4. Наказ Міністерства освіти і науки України "Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти" від 08.06.2018 № 609 

 

 

 

 

 

 

 

Переваги інклюзивної освіти:


для дітей з особливими освітніми потребами:

  • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей. 
  • Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

 

для інших дітей:

  • Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
  • Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
  • Діти вчаться співробітництву.
  • Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

 

 

для педагогів та фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей. 

 

 

 

Скринька корисних порад 

1. Інклюзивна освіта передбачає створення рівних умов для навчання і соціалізації кожної дитини. Але організація такої роботи вимагає від педагога ґрунтовних теоретичних знань і володіння дієвими практичними прийомами. Саме для того, щоб допомогти всім, хто працює (чи незабаром працюватиме) з дітьми з особливими освітніми потребами, підготовлена  велика добірка корисних матеріалів із Бібліотеки «На Урок».                                                                            

2. Добірка корисних матеріалів, які допоможуть краще зрозуміти дітей з інвалідністю.                                                                    

3. Сім прийомів, які допоможуть вчителю інклюзивного класу

4. Методичні рекомендації щодо організації та змісту інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. 

5. Питання інклюзії розглядається не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні. МОН підготувало добірку матеріалів з інклюзивної освіти:

6. Навчальний посібник ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА, створений за підтримки Благодійного фонду Порошенка

7. Методичний посібник для практичних психологів та педагогів соціальних Технології психологічного забезпечення освітнього процесу в інклюзивній школі

8. "Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами": методичний посібник / Під заг. ред.Софій Н. З., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 66 с. Методичний посібник «Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребам» містить загальну інформацію про структуру індивідуальної програми розвитку, процес її створення, а також практичні приклади індивідуальних програм розвитку для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Посібник стане ще одним корисним ресурсом для педагогів, батьків та інших фахівців.

9. Навчально-методичний посібник «Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів»

10. Порадник для тренера. Порадник для тренера було підготовлено в рамках проекту «Створення сприятливого освітнього середовища для дітей віком 3-5 років у дитячих садочках на сході України», що впроваджувався ВФ «Крок за кроком» протягом грудня 2016р. – квітня 2017р. за підтримки ЮНІСЕФ.

11. Посібник «Ляльки з особистими історіями (ляльки – персони): методика соціального та психологічного розвитку дитини»  Методичний посібник для педагогів і тренерів «Ляльки з особистими історіями (ляльки – персони): методика соціального та психологічного розвитку дитини» покликаний надихати педагогів та озброювати їх необхідними навичками, аби з допомогою ляльок долати стереотипи й упередження, які лежать в основі стигматизації, виключення та дискримінації. Методика, що ґрунтується на застосуванні ляльок-персон, добре узгоджується з Базовим компонентом дошкільної освіти та сприяє його реалізації. Описується досвід використання методики дошкільними навчальними закладами – учасниками

12.  Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі. Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі: навчально-наочний посіб. / Укладач – Скрипник Т., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 56 с. У посібнику представлено технології психолого-педагогічного супроводу, які базуються на міжнародних стандартах і практичній діяльності авторів у навчальних закладах України; розкрито зміст конкретних кроків для організації успішного освітнього процесу для дітей з аутизмом. Для оформлення посібника використано малюнки, що містяться в наборах символічних зображень: Sclera Symb

13. Гіперактивна дитина у класі. Стратегії реагування та організація навчального середовища. У методичних рекомендаціях висвітлено сучасне бачення проблеми гіперактивності з дефіцитом уваги в дітей і методи організації їх психолого-педагогічного супроводу. Методичні рекомендації адресовано фахівцям дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, студентам, науковцям і практикам, батькам дітей з ГРДУ.

14. Дитина з аутизмом у закладі освіти. Видання присвячено такій нагальній темі, як створення відповідних умов для забезпечення права на освіту дітей з розладами аутистичного спектра в дошкільних і загальноосвітніх закладах України. З огляду на сучасні підходи, визначені міжнародною науково-практичною спільнотою, розкрито специфіку розвитку дітей з аутизмом і ресурси освітнього середовища. Наведено ефективні шляхи підготовки дитини з аутизмом до навчально-виховного процесу, особливості здійснення психолого-педагогічного супроводу, а також шляхи забезпечення наступності дошкільної та молодшої шкільної ланок освіти.

15. Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл: посіб./ [Тоні Бут]; пер. з англ. - К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 190. Посібник «Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл» - третє видання, призначене допомогти визначити вплив впровадження інклюзивних цінностей на всі аспекти шкільного життя та взаємодію шкіл із місцевими громадами. У посібнику описані чіткі та практичні стратегії використання Індексу для здійснення заходів із планування діяльності навчальних закладів на основі результатів самооцінювання їх роботи відповідно до запропонованої структури планування, індикаторів і запитань. Адресовано вчителям, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, методичним, науково-педагогічним та науковим працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів освіти, студентам вищих і середніх педагогічних навчальних закладів, науковцям та іншим фахівцям, зацікавленим у впровадженні інклюзивної освіти.

16. Навчальний посібник «Школа для кожного».  У посібнику представлені матеріали з питань універсального дизайну, практичних та теоретичних аспектів інклюзивного навчання, висвітлено питання індивідуального підходу до навчання дітей з особливими потребами, надано практичні поради вчителям щодо роботи з дітьми з різними функціональними порушеннями. Посібник розрахований на посадових осіб, які приймають рішення, дирекції шкіл, вчителів, фахівців, які працюють з дітьми з інвалідністю, батьків, студентів та всіх зацікавлених осіб, які хочуть зробити школу відкритою для кожного. Навчальний посібник підготовлено в межах реалізації Спільної Програми «Сприяння інтеграційній політиці та послугам для людей з інвалідністю в Україні» за участі ПРООН, ЮНІСЕФ, ВООЗ та МОП у партнерстві з Міністерством соціальної політики України та Національною Асамблеєю інвалідів України.

17. Асистент учителя в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник / Н. М. Дятленко, Н. З. Софій., О. В. Мартинчук, Ю. М. Найда, під заг. ред. М. Ф. Войцехівського. - К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. — 172 с. У навчально-методичному посібнику представлена навчальна програма курсу«Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі» та навчально-методичний супровід її реалізації. Посібник адресовано викладачам і слухачам курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, науково-педагогічним працівникам,педагогам-практикам.

 

 

 

Інклюзивно-ресурсні центри:

1. Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Мелітопольської міської ради Запорізької області 

2. Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр №2» Мелітопольської міської ради Запорізької області. Адреса: Україна, Запорізька область, м.Мелітополь, Осипенко, 96, телефон (0619) 424929.

 

 

 

ДОСТУПНІСТЬ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Корисні сайти:

Всеукраїнський фонд Крок за кроком

 

Пошук
Вхід на сайт
Освітня он-лайн карта профільного навчання м.Мелітополя
Он-лайн карта мережі "Активна освіта" м.Мелітополя
Календар
«  Липень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Що відбулося
Урядові та регіональні сайти

www.mon.gov.ua

www.president.gov.ua

rada.gov.ua

www.civic.kmu.gov.ua/civic/control/uk/discussion/ovv/

www.guds.gov.ua

www.kdpu-nt.gov.ua

www.kmu.gov.ua

www.zoippo.zp.ua/u

www.rada.zp.ua/

http://pedpresa.com/

www.president.gov.ua

www.ciit.zp.ua

www.zhu.edu.ua/mk_school/?lang=ru

www.yun.zp.ua/

www.useti.org.ua

www.testportal.gov.ua

Структурні підрозділи методичного кабінету

www.melmoinfo.at.ua

https://pocatilskasc25.blogspot.com

https://mmofizikamelito.ucoz.net

www.znz4matem.ucoz

mmoyot.blogspot.com/

www.useti.org.ua

https://melitopolkrasa.blogspot.com/

melitopol-mmoxim.zp.sch.in.ua/informaciya_pro_mmo/galereya_podij/

https://mmooz0.wixsite.com/ozmmo

2017weblogspot.blogspot.com

melitopolbiblio.blogspot.com/p/2019.html

Архів записів

Мелітопольське міське Управління освіти © 2020